Projekt golv.

 Nu har jag äntligen kommit igång med att få till ett golv i min stora verkstad. Eftersom det tjänstgjort som stall så saknas ett golv och marken är täckt med torv och spån. Lite kämpigt att ösa ut så jag tänkte spola ut spånen. Tyvärr saknade pumpar och annat tillräcklig lång slang. Vi fick bära hinkar istället. Så det dammar inte heller. Men något utspolande med hjälp av en vattenkanna blev det bara under syllet. 

Alla stenar som utgjort en grund ska bort så vi kan få under ett antal domkrafter. Jo just så. Boden behöver höjas för att få plats med ett golv. Enkelt och gjort i en handvändning. Inte. Ett stort krux är att få ihop tillräckligt många domkrafter och lika många som kan operera dem, samtidigt.

Jag har sagt till pappa att jag vill ha det gjort nästa vecka. Så jag måste köpa plintar innan dess.

Jag skriver om denna process, för den som vill läsa och för mig själv som en slags dagboksjournal. 

Här är några bilder.


Hela min glasyrverkstad har flyttat in i ett partytält. Ett tält som snart blåst sönder helt.

Det övre hörnet står för lågt på marken, därför måste vi höja boden.
Ena långsidan utvändigt, stenar från grunden har tagits bort idag.  Ett mastodontjobb.

Frilagda syllen. 


Efter lyftet ska ett golv in... Och fönster sättas in på långsidan som vätter mot havet.

.... Och slutdatum för detta vet jag inte!

På återtextande!

Åsa

Kommentarer