Fortsättning på golvhistorien

 I somras höjde vi upp huset så att det nu finns utrymme för golvbjälkar. Det var en rätt kämpig historia där hela huset var på väg att vrida sig i hörnen. Som en romb... Nå ja. Arbetet med golvet blev skrinlagt under hösten då jag istället fixade med skjulet till gasugnen. Men nu är det dags för nya tag under våren. Vinter har det varit i fyra omgångar sen november men just denna helg är mild och vintern bortsmält. Så idag har jag förutom att publicera lite från höstens bravader även börjat ösa ur det sista av spånet som täcker marken i fd. Stallet. Nu ska det byggas golv! Helgerna framöver är räddade. :)



Efter två timmars ösande och med lite hjälp att tömma byttorna så får jag nöja mig för dagen. Jag har noll kondition men detta var bra kroppsarbete.



Bilder från i somras då vi lyfte boden. Det var lite knepigt då det hela höll på att vika sig!

Kommentarer