Mastodont dokumentation

 Nu äntligen har jag suttit och sorterat mixlistor, provlistor och anteckningar så att det går att bläddra och leta i dem. Och det behövs. Utan dokumentation är glasyrproverna värdelösa. 

Det har känts nästan som när jag var liten och sorterade bokmärkesänglar i plastfickor. Den vackraste var en stor rosa ängel... 

De senaste proverna är också inskrivna i listan. Samt att jag fotar och sparar på Google drive. Och nej, jag vill inte ha listorna digitala. Det går snabbare att bläddra analogt. Och så får man bättre överblick. Och så finns mina tankar nerklottrade i marginalerna. Och lite kommentarer. Det blir inte samma i ett exel-ark. 

Nöjd med arbetet är jag iallafall. Nu ska jag skriva en önskelista på glasyrer jag ska mixa. Nya att prova. Jag har beställt en bok med efektglasyrer. Ska bli intressant! Oao.   

Provlista för att snabbt hitta receptet.

Mixlistor som jag bockar av när jag mixar proverna. Ovärderliga att spara på och gå tillbaka till. Jag har utvecklat min egen stil och ser att de äldsta listorna saknar en del.

Provkruka, mix av flera glasyrer. Här testas om tjock glasyr hoppar av krukan.

Min samling prover skyfflas runt i en plastlåda. Förhoppningsvis kan jag göra en vägghängd provkarta så småningom!

Kommentarer